Jak napisać list motywacyjny na stanowisko doradcy klienta? + Przykładowy list motywacyjny.

​Jak napisać list motywacyjny – doradca klienta? Napisanie listu motywacyjnego może niektórym osobom przysporzyć wiele problemów. Doradca klienta to stanowisko, które występuje praktycznie w każdej branży, dlatego podczas pisania warto się skupić na specyfice konkretnej firmy. Jeżeli nie wiesz jak napisać list motywacyjny, to poniżej przedstawiamy przykładowy. Wybraliśmy branżę komputerową, ale podobny list możesz napisać do dowolnej firmy.

Zwróć uwagę na kilka bardzo ważnych kwestii:

  • list musi być dostosowany do specyfiki konkretnej firmy,
  • podczas pisania zwróć się bezpośrednio do osoby prowadzącej rekrutację,
  • pochwal się doświadczeniem na podobnych stanowiskach,
  • nie pisz o swoich słabych stronach,
  • wskaż swoje zalety (jeżeli masz z tym problem, to poproś kogoś z rodziny, aby wypisał Twoje zalety),
  • udowodnij pracodawcy, że Twoja praca jest inwestycją,
  • unikaj błędów,
  • podaj profesjonalnego maila zawierającego twoje nazwisko.

Jan Kowalski Warszawa, 31.08.2021 ul. Długa 5/1, 77-777 Warszawa nr tel.: 777 777 777 e-mail: [email protected] Stefan Nowakowski Salon Komputerowy „Twój Komp” ul. Krótka 5/1, 77-777 Warszawa

Szanowny Panie, z ogromną przyjemnością odpowiadam na Pańskie ogłoszenie zamieszczone w serwisie twojapraca.pl. Pragnę złożyć aplikację na stanowisko Doradcy Klienta w Salonie Komputerowym „Twój Komp”. W tym liście chcę przedstawić, dlaczego to właśnie ja jestem idealnym kandydatem na to stanowisko. Skończyłem studia magisterskie na kierunku Nowoczesne Technologie Komputerowe. Podczas studiów zdobyłem wiedzę i kwalifikacje pozwalające pracować na różnego typu komputerach. Znam się na nowoczesnych technologiach i potrafię szybko wykryć uszkodzenie w sprzęcie.

Ponadto obsługuję najnowsze programy komputerowe i stale podnoszę swoje kwalifikacje. Oprócz wiedzy merytorycznej mam również zdolności marketingowe. Aktualnie podjąłem studia zaoczne na kierunku Marketing i Zarządzanie. Myślę, że nowo poznana wiedza przyda mi się na stanowisku doradcy klienta. Studia nie będą przeszkadzać mi w pracy, ponieważ zajęcia odbywają się jedynie w soboty i niedziele. Jestem osobą, która szybko nawiązuje kontakty.

Lubię poznawać nowych ludzi i rozmawiać z nimi. Nie mam problemów podczas rozmów telefonicznych z klientami. Trudne i konfliktowe sytuacje potrafię skutecznie załagodzić. Jestem opanowany i odporny na stres. Komputery to moja pasja, którą chciałbym realizować z całym poświęceniem w salonie komputerowym „Twój Komp”.

Jestem dyspozycyjny, a praca w godzinach wieczornych nie jest dla mnie problemem. Do tej pory pracowałem na podobnym stanowisku w salonie komputerowym w Krakowie. Odniosłem tam wiele sukcesów. Moja praca zaowocowała zwiększeniem sprzedaży komputerów o 20%. Utrzymywałem trwałe relacje ze stałymi klientami i udało mi się pozyskać wielu nowych kontrahentów. Do listu dołączam referencje od poprzedniego pracodawcy.

Mam nadzieję, że będę mógł zaprezentować swoje umiejętności na rozmowie kwalifikacyjnej. Z poważaniem, Jan Kowalski